ÚJ! ÚJ! ÚJ! Elindult a WMN napi hírlevele! Iratkozz fel

Kőrizs Kata cikkei

Összesen: 106 db cikk

Maszkolni kell, hogy bejuss? – Autizmus és középiskolai beiskolázás ma Magyarországon

WMN Life – 2025. július 29. – KK

Az integráló óvodai és iskolai nevelésben az autizmus sokszor jelent nehezített pályát az útkeresésben és az intézményválasztásban, az igazán nagy kihívást azonban a középiskola jelenti. A rendelkezésre álló lehetőségek függnek attól, hogy az ország melyik részén lakik a család, hogy milyen a gyerek egyéni képességprofilja, de még azon is múlik, hogy milyen írott vagy íratlan szabályok mentén veszik fel vagy épp utasítják el az érintett jelentkező gyerekeket.

„Egy kismanó van a fejünkben, akit figyelni és irányítani kell" – Az ADHD a szülői hétköznapokban

WMN Life – 2025. július 12. – KK

Milyen kihívásokat és milyen erősségeket jelent az ADHD szülőszerepben? Jár-e tipikus nehézségekkel? Milyen előnyökkel járhat? Hogyan hat a családi működésmódra és a hétköznapokra? Léteznek-e kapaszkodók a kihívások leküzdéséhez? Pszichológus szakértőt és érintett családokat kérdezett Kőrizs Kata.

Gyerekek altatása műtétek előtt: lehetséges a szülő jelenlétében?

WMN Egszsg – 2025. július 9. – KK

A kórházi ellátás során a szülő a nap 24 órájában a gyereke mellett tartózkodhat. De mi a helyzet akkor, amikor a gyereket műtét előtt elaltatják?

Kié a felelősség a nyári táborokban – akkor is, ha papírt íratnak alá a szülővel, hogy az övé?

WMN Life – 2025. június 23. – KK

Az oktatási intézményeken kívül sportegyesületek, alapítványok és magánszemélyek is szerveznek gyerekeknek eseményeket, foglalkozásokat, kirándulásokat és táborokat. Hozzánk érkező olvasói jelzések alapján azonban előfordul, hogy a szülőkkel előre aláíratják: a gyerek csak a szülő saját felelősségére vehet részt ezeken. Jogszerű ez?

Prenatális kötődés: így formálja a szülő-gyerek viszonyt a magzati kor

WMN Egszsg – 2025. június 16. – KK

Az anya–magzat és az apa–magzat kötődés a pszichológia egy olyan területe, amelyet ma már sok országban kutatnak. Az ezzel kapcsolatos tudás azonban még mindig szigetszerű, és a kötődéselméletekkel kapcsolatos képzési anyagokba sem épült még be. Mi a jelentősége ennek a tudásnak, és hogyan hasznosíthatjuk mégis?

< 1 2 3 4 5 6 7 >