3 tipp Batiz Andrástól: így érdemes vitázni azzal, aki nem ért veled egyet
Batiz András tanácsai arra vonatkozóan, hogyan lehet a véleménykülönbségből konstruktív vita személyeskedés és fröcsögés helyett.
Batiz András tanácsai arra vonatkozóan, hogyan lehet a véleménykülönbségből konstruktív vita személyeskedés és fröcsögés helyett.
A gyerekvédelem szó talán az egyik leginkább el-, fel- és kihasznált szavunk volt tavaly. Nagyon úgy tűnik, hogy ez idén sem lesz másként. A kegyelmi ügy óta olyan sok jelentéssel került ez a szó olyan sok szövegkörnyezetbe, hogy nehéz követni. És nehéz bírni – különösen a gyermekvédelemben dolgozó szakembereknek.
A WMN Fesztivál pénzügyekről szóló beszélgetésében nagyon sok fontos információ hangzott el, ezeket szedtük össze.
Körösényi Bori hobbiból kezdett el szőni, ám nem sokkal később már Marokkóban, az Atlasz hegységben járta az amazigh szövőnők közösségeit, hogy elhozza Magyarországra a munkáikat. Borival arról beszélgettünk, mit lát ő egy-egy szőnyegben, mit jelent a szőnyegeladásból való bevétel az asszonyok számára, és miért döntött úgy, hogy az etikus üzleti filozófiáját követve Berberből Abra rugs-á módosítja az üzlet nevét.
Több volt, mint egy bajnok. Óriási szíve volt. Otthon tele volt boldogsággal, olyan volt, mint egy kisgyerek” – így emlékezett vissza a magyar származású Adriane Kelemen Galisteu egykori szerelmére, a Forma–1 háromszoros világbajnok legendájára, Ayrton Sennára.
2025-ben a digitális környezetünk épp olyan – ha nem még – meghatározó(bb) a mindennapjaink tekintetében, mint a lakásunk elrendezése vagy az utcánk lokációja, mégis hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni a jelentőségét. Pedig Sipka Bence környezetpszichológus szerint az érzelmi stabilitásunk, a monotonitástűrő képességünk, a társas kapcsolataink és az elégedettség-élményünk is múlik rajta.
A társadalmi elvárások is akadályozzák a magyar nőket a vállalkozói létben. Sok nő tapasztalja a saját bőrén, milyen ellenszélben haladni, miközben a belsővé tett korlátainkkal is küzdünk. Ezt a tényt igazolja egy friss kutatás is.
Lender Andi imád az emberekkel foglalkozni, s közben a problémamegoldás a lételeme – ezért lett brand designer-grafikus. Hogy ez a kettő miként ér össze? Interjúnkban elmeséli!